HENRY FORD'A GÖRE MONTAJ PRENSİPLERİ

Ford Motor Company kurucusu olan Henry Ford şirketini kurmadan önce sadece iki silindirli içten yanmalı bir motorla otomobil yapmaya çalışan bir mucitti.  Ancak bu adam otomotiv dünyasının ve ilk bant usulü seri üretimin öncüsü oldu. Bu seri üretim sisteminin en önemli yanı montajlama kısmıydı. bu yazıda sizlere Henry Ford'un kendi otobiyografisinde yer alan montaj prensiplerini aktaracağım.

                                         

Henry Ford montaj için atılan ilk ileri adımın, çalışanı işe değil, işi çalışana götürmeye başlamalarıyla ortaya çıktığını söylüyor. Tüm işlemlerinde iki genel prensibin olduğunu vurguluyor: eğer öğrenebilmesi mümkünse, bir çalışan hiçbir zaman bir adımdan fazla atmak zorunda kalmamalıdır ve hiçbir çalışanın asla öne doğru eğilmeye ihtiyacı olmamalıdır.

Henry Ford'un Montaj Prensipleri

1) Aletleri ve çalışanları işlem sırasına göre yerleştirin. Böylece, her bir bileşenin parçası, üretim işleminde mümkün olan en az mesafeyi yol almış olacaktır.

2) İşçi işlemini tamamladıktan sonra parçayı her zaman aynı yerine bıraksın diye, ki bu her zaman uzanabileceği en uygun yer olmalıdır, kayar bant veya başka bir taşıyıcı kullanın ve mümkünse parçayı işlemesi için diğer işçiye yer çekiminin taşımasını sağlayın.

3) Montaj yapılacak parçaların uygun mesafelere taşındığı kayar montaj hatlarını kullanın.

Bu prensiplerin uygulanmasının temel nedeni, çalışanın parça üzerinde düşünme ihtiyacını ortadan kaldırmak ve hareketlerin minimuma indirilmesidir.


Kaynak: Hayatım Ve İşlerim- Henry Ford

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÜNİVERSİTE SINAVINA NASIL HAZIRLANILIR

CHARLIE CHAPLIN (ŞARLO) KİMDİR

AKADEMİK BAŞARI NASIL SAĞLANIR? BAŞARILI BİR ÖĞRENCİ OLMANIN ANAHTARI